مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» روحاني: موسيقي فيلم از موسيقي كلاسيك جدا نيست

 

شهرداد روحاني گفت: موسيقي فيلم چيزي جداي از موسيقي كلاسيك نيست و به شخصه موسيقي فيلم را خيلي جدا از موسيقي سمفوني نمي‌بينم.

 

شهرداد روحاني رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص موسيقي فيلم گفت: موسيقي فيلم هيچ فرقي با نوشتن اپرا و ديگر موسيقي‌ها ندارد؛ چرا كه اينها همه داستاني را روايت مي‌كنند كه موسيقي كمك مي‌كند اين داستان را به بهترين نحو بازگو كند.
وي ادامه داد: تمام آهنگسازاني كه ما از آنها موسيقي فيلم اجرا مي‌كنيم مثل ويليامز، روشا و هرمن، قطعاتي از موسيقي كلاسيك دارند؛ مثلا همگي كنسرتو پيانو، كنسرتو ويولن و.... نوشته‌اند؛ يعني يك زمينه از فعاليت‌شان موسيقي كلاسيك است و يك زمينه از كارشان موسيقي فيلم است. در حقيقت اين آهنگسازان به قدري نوشتن و قدرت سازندگي و آهنگسازي‌شان بالاست كه مي‌توانند در چند نقش خودشان را نشان دهند.
اين رهبر اركستر بيان داشت: هم‌اكنون دوره آن گذشته كه نوازنده‌ها فقط سمفوني‌ هايدن، موتزارت و ... را بزنند. من نمي‌دانم، موسيقي فيلم در چه حدي در ايران اجرا مي‌شود اما اين كارهايي كه ما براي اين برنامه در نظر گرفتيم كارهايي است كه در جاهاي ديگر دنيا اجرا مي‌شود يعني وقتي برنامه ساليانه اركسترهاي مختلف دنيا را ببينيد حداقل در دو سه كنسرت اين قطعات جاي دارند. من معتقدم اگر دوران موتزارت و بتهوون صنعت فيلم بود حتما از اين دو نفر هم مي‌خواستند موسيقي فيلم بنويسند، همين‌طور كه آهنگسازان قرن 20 موسيقي فيلم را در كنار سمفوني‌ها و كارهايشان نوشته‌اند، پس بر اين اساس مي‌توان گفت موسيقي فيلم چيزي جداي از موسيقي كلاسيك نيست و به شخصه موسيقي فيلم را خيلي جدا از موسيقي سمفوني نمي‌بينم.
روحاني در خصوص رفت و آمد رهبران مهمان به اركستر سمفونيك تهران گفت: بستگي دارد چه كسي مي‌آيد و چه كسي مي‌رود. فقط صرفا چون رهبر مهمان و دائم هستند دليلي نمي‌شود اركستر پيشرفت كند يا نكند. اگر يك رهبر مهماني بيايد كه خوب باشد طبيعتا به پيشرفت اركستر كمك مي‌كند و اگر در حد متوسط باشد كمك چنداني نمي‌كند. اما به طور كلي مسئله رهبر مهمان همه جاي دنيا معمول است، حتي خيلي از اركسترهاي بزرگ ممكن است، مدتي به دنبال يك رهبر دائم باشند و حتي يك فصل هنري را نيز با رهبران مهمان ادامه دهند.
وي ادامه داد: به طور معمول در همه جاي دنيا اين گونه است كه رهبر دائم براي اركستر انتخاب مي‌شود و برنامه‌ريزي سالانه را انجام مي‌دهد، به كارهاي مختلف اركستر نظارت و كنترل دارد و بعد طي فصول هنري از رهبران مهمان نيز دعوت مي‌كند كه با اركستر كار كنند و حتي اتفاق افتاده كه همين رهبران مهمان هم عالي، خوب و بد باشند.
روحاني در خاتمه درخصوص قطعات اجرايي كنسرت اركستر سمفونيك تهران خاطرنشان كرد: ما در اين برنامه موسيقي متن فيلم‌هاي معروفي كه از سال 1940 به بعد تا امروز ساخته شده است و خيلي از آنها هم جايزه اسكار آهنگسازي گرفته‌اند را اجرا مي‌كنيم.

 

 


نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت18:13---25 تير 1390
باسلام

استفاده کردم مرسی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:شهراد روحانی,موسیقی فیلم, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب